Jeg vil SÅ gerne have et lille bitte fint drivhus. Ikke ret stort, bare til fx to tomatplanter, 1 agurkeplante og måske lidt rød peber.
En af vores naboer har bare et stort vindue stående op af en mur, som han planter under, men jeg har ikke rigtig en væg til rådighed.

Ergo er jeg ude efter noget, der kan stå frit i haven, men som ikke fylder særligt meget. Jeg mangler inspiration, og det må GERNE være med genbrugsmaterialer.

Er der nogen af jer, der kan komme med ideer, som jeg kan udvikle på, så det kommer til at passe 100% til mig? :-)

Views: 159

Svar på dette

Svar til dette forumindlæg

Nå, jamen, min mand var HELT enig med mig i, at vi sagtens kunne bruge ét mere, så vi købte da lige det store drivhus også ;) Så må vi se, om det virker ;)
Det var sådan et, jeg købte i Harald Nyborg sidste år, og det fungerede super. Det er sådan et du skal have, hvis du vil dyrke tomater og agurker. Det lave, du har købt, duer ikke til den slags afgrøder - det bliver jo høje og skal bindes op. Sidste år holdt jeg statistik og høstede ca. 55 skoleagurker på én agurkeplante :) I ovenstående drivhus kan du have to kapilærkasser, og derudover er der masser af plads på hylderne til forspiring, hvis du er til den slags udskejelser :)
55 agurker!!!!!! WAU!!! :-D Jamen, så virker det jo ;-)

Forspiring..... jah... joh.... måske :-) Er ikke helt sikker på, at jeg er dér endnu :-) Men det kommer garanteret nu, hvor jeg har muligheden :) Glæder mig i hvert fald til at prøve det!
Jeg er lidt spændt på hvad denne historie endte med........... man kan vel i princippet sagtens bruge begge drivhuse. Hvis ellers plastik isolerer på samme måde som et alm. drivhus kunne du jo lave "børnehave" og vinteropvaring i det lave. En masse flamingo kasser i bunden af det lave, så planterne står lidt tæt og overvintrer til de skal jorden til foråret...
Øhø... ja.... hmm... det endte med, at det lave drivhus bare fik lov at stå og stå... så det passede græs... hmm....

Men ja, vi har ikke haft interesse i haven i år, så alt har fået lov bare at stå og vokse til. Måske sker der mere til næste år. I hvert fald er det en god ide, du kommer med, Vase :-)
Hvorfor køber du ikke bare et rigtigt lille drivhus, nogle gange kan man få de små drivhuse i Jem & fix for 1000 - 2000 og de holder i flere år, det sidste du har sat billede af syntes jeg ikke ligner et der kan tåle ret meget. Ellers ville jeg holde mig til det høje, hvor der er plads til en kaptilær kasse og højde nok til tomatplanterne. De koster som reglen 150 - 200 kr.

Hvis du alligevel vil lave en væg, så kunne et rigtigt vægdrivhus være løsningen?

Mvh Line
Så er planen simpelthen ved at være på plads for jordbærrene under det lille drivhus. Jeg tror, jeg investerer i nogle selvvandingskasser og plantesække, og så sår jeg lidt jordbær deri. Når de så blomstrer, fjerner jeg "drivhuset" og lader bierne gøre deres arbejde.
Mon ikke, kasserne fint kan tåle at stå ude? Så skal jeg jo bare lade være med at hælde vand ved.

Det bliver i hvert fald et projekt for i år, og så kan jeg jo passende fortælle om, hvordan det er gået, så andre også kan få glæde af det :)

RSS

Leverandører til kolonihavefolket

Besøg også Claus Dalbys haveblog

Bliv facebook-fan af Vores Kolonihaver

© 2012   Created by Marie Lærke.

Badges  |  Rapportér en fejl  |  Terms of Service