Hej! Jeg overvejer en overdækket terrasse, men har ikke flere kvadratmeter til rådighed. 50 m2 med fast tag.
Hvad skal man forstå ved fast tag? Så kan man vel bygge med ikke-fast tag... forslag?
Hilsen Bettina
Søgeord:
Hej Bettina,
Jeg har læst et eller andet sted, at "fast tag" kun betegnes som "fast tag", hvis der er vægge på alle fire sider og samtidig i en vis højde.
Prøv at gå ind her http://www.kolonihave.dk/ , måske du kan finde svaret her.
Ha' en dejlig dag
Maj-Britt
Kontakt bestyrelsen i din haveforening, de må kunne forklare det.
Permalink Svar af Bettina on januar 24, 2012 at 10:14am Hej igen
Nu har jeg talt med Teknisk forvaltning (Aalborg kommune) men heller ikke her var man klar over hvad "fast tag" dækker.
Dog mente man, at det ikke var: Tegl, skiffer eller træ. "Det må være noget man ikke kan gå på, uden det går i stykker" var et af byggevagtens svar. Og han slog det endda efter i et par bøger, og rådførte sig med en kollega, som er tidligere brandinspektør (?)
Jeg spurgte til PVC plader, og dem mente han, at de er ikke-fast tag.
Han bad mig tale med min forening. Det vil jeg naturligvis gøre, men her lurer faren for at få lige så mange gætte-jeg-vil-mene- og-jeg-tror-svar som der er bestyrelsesmedlemmer til.
Hm.... Ja, jeg undrer mig da godt nok over, at ikke engang kommunen tekniske forvaltning kunne give et fyldestgørende svar.
Forresten... Ham brandinspektøren råbte i baggrunden, at en presenning i hvert fald er ikke-fast tag, så måske jeg skal købe en sådan hehe
Og tak for jeres svar :)
Permalink Svar af har haft kolonihave hele mit liv on februar 26, 2012 at 6:30pm vi har plante tobakspibeplante de bliver 3-4 m høje ,sætte nogle buer i stål fra den ene side af teressen til den anden og lade planterne gro op over vi er kun på begynderstadiet vi plantede planterne sidte år og vi forsøge om det virker,sammen med tobaspibeplanterne kan du sætte klemetis eller roser det er mit forslag
anne marie
© 2012 Created by Marie Lærke.