Jeg må have luft for det her, fredag aften fik vi desværre besøg af et par uheldige typer i vores forening som efter en rundtur med hærværk og indbrud i div. havehuse slutter af med at sætte ild til et kolonihavehus.
Tænker disse personer mon på at de måske ødelægger for mange penge og ikke mindst gør et menneske eller en familie triste, jeg tror det næppe.
det kunne være mit hus, min have, hvordan ville jeg tage det, ikke særligt pænt tror jeg.
bare lige et par tanker.
jan
Søgeord:
Permalink Svar af karin mikkelsen on januar 23, 2012 at 12:18pm Hej Jan.
ja, det er virkelig trist, det florere flere steder har jeg hørt.
Hvad skal vi gøre ?
Hilsen karin.
Permalink Svar af Tine Rønnebæk-Pedersen on januar 23, 2012 at 9:19pm Jeg oplevede at miste mit kolonihavehus i august 2009 efter et indbrud og påsat brand. Det var et kæmpe chock, og det tog måneder før jeg overhovedet havde lyst til at få bygget et nyt hus.
Nu er jeg lykkelig for mit nye kolonihavehus, som jeg selv har "designet". Heldigvis har jeg en rigtig god forsikring hos Codan, og de var meget reelle igennem hele forløbet.
Efterfølgende blev ham, som stod bag branden fundet og fængslet.
Håber I finder gerningsmanden fra jeres forening og at jeres forsikring behandler jer godt.
Hej Jan
Jeg kan sagtens følge dine tanker. Jeg er også SÅ ked af det. Synes, det er SÅ uretfærdigt. Og tror vitterligt ikke, at dem, der har gjort det, tænker særlig langt. Som du selv siger, én ting er indbrud og smadrede ruder - noget andet er de skader, de har lavet på mit hus.
Et hus, jeg var SÅ glad for, og havde brugt hele sommeren med familie og venner at male og hygge om. Øv, hvor er det bare ærgeligt. Og indtil videre har politiet (desværre!) ikke vist synderlig interesse i at finde dem, der har gjort det. Hvor svært kan det være, at lave nogle undersøgelser? Eller finde ud af, hvilke mobiltelefoner, der har været i området på det tidspunkt? Man kan jo alt muligt i dag.
Og til Tine:
Jeg har også meget svært ved at forholde mig til tanken om, at der på et tidspunkt skal komme et nyt hus. Det var så meget MIT hus. Lidt specielt og med masser af sjæl. Og nu er det bare VÆK!
Hvor lang er sådan en proces i grunden? Fra brændt hus til nyt hus, tænker jeg.
Vh. Pernille
© 2012 Created by Marie Lærke.